آموزش سنجش از دور | آموزش سنجش از دور کاربردی

هر آنچه که برای یادگیری عملی و مفهومی سنجش از دور نیاز دارین

آموزش کاربردی سنجش از دور | دوره آموزش سنجش از دور کاربردی (سطح مقدماتی و متوسط)

تاکنون در کانال تلگرامی و وبسایت جی آی اس آکادمی آموزشهای ویدیویی متنوع موضوعی و پروژه محور در خصوص آموزش کاربردی سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) بصورت رایگان و غیررایگان منتشر شدن که می‌تواند برای دانشجویان و علاقمندان به سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی بسیار مفید واقع گردد.

اما واقعیت این هست که اینگونه آموزش‌ها بیشتر برای افرادی مناسب هست که تا حدی تجربه و تخصصی در حوزه RS و GIS دارا می‌باشند و پیش زمینه لازم و کافی در این حوزه دارا هستند و فقط به یک اموزش خاصی که تاکنون یاد نگرفته‌اند نیاز دارند.

اما برای افرادی که پیش زمینه لازم و کافی را در حوزه RS و GIS دارا نمی‌باشند این روش مناسب نیست.

یعنی یادگیری سنجش از دور و GIS با تهیه ویدیوهای آموزشی مختلف از منابع مختلف و مشاهده آن‌ها نمی‌تواند کارایی لازم و قابل قبولی را ایجاد کنند بدلیل آنکه در این حالت آموزش‌ها بصورت غیرمنسجم و گسسته خواهند بود و باعث سردرگمی دانشجویان و علاقمندان در برقراری ارتباط بین مطالب مختلف بیان شده در ویدیوهای مختلف خواهد شد و سوالات بسیاری برای ببینده ایجاد خواهد شد.

به همین منظور، خیلی بهتر خواهد بود که علاقمندان به این حوزه تمام آموزش‌ها را بصورت منسجم و پیوسته یاد بگیرند و جواب هرگونه سوالات خود را در حین آموزش بگیرند.

البته تاکنون برای آموزش سنجش از دور پکیج‌های مختلفی بصورت ویدیویی ارائه شده است اما با بررسی انجام گرفته هیچ کدام به اندازه لازم جامع و کاربردی نبودن و مدرسان دوره‌ها بجای آموزش سنجش از دور و توانایی حل مسائل سنجش از دور، یک یا چند نرم افزار را آموزش می‌دهند.

در حقیقت آموزش‌های این پکیج‌ها اغلب بصورت نرم افزار محور می‌باشد. اینگونه پکیج‌ها می‌تواند برای یادگیری نرم افزار مفید واقع شود اما بدیهی هست که آموزش‌های سنجش از دور بسیار فراتر از یک یا چند نرم افزار هست بطوری که در بسیاری از پروژه‌های این حوزه کدنویسی انجام می‌گیرد و از نرم‌افزارها برای پیش‌پردازش و آماده‌سازی داده‌ها استفاده می‌گردد.

مشکل دیگر در خصوص این پکیج‌ها این هست که اغلب مدرسان آن‌ها برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان و بینندگان در دسترس نیستند.

در این خصوص گروه تخصصی GISAcademy، دو دوره‌ی جامع برای آموزش تخصصی و کاربردی سنجش از دور بصورت آنلاین را طراحی کرده هست تا دانشجویان و علاقمندان به سنجش از دور، یکبار برای همیشه بصورت اصولی، کاربردی و عملی تمام آموزشات لازم را فرا بگیرند.

این دو دوره با نام‌های آموزش کاربردی سنجش از دور (سطح مقدماتی و متوسط) و آموزش کاربردی سنجش از دور تخصصی (سطح پیشرفته) می‌باشد.

در تعیین سرفصل‌های این دو دوره جامع، سعی بر آن بود که تمام مطالب و آموزشات سنجش از دور در آن گنجانده شود اما با توجه به کاربردهای بسیار وسیع سنجش از دور در علوم مختلف، انجام تمام پروژه‌های کاربردی سنجش از دور بصورت عملی در حین آموزش غیرممکن هست چون بیش از یک هزار موضوع و پروژه با جزییات و شرایط مختلف می‌توان تعریف نمود که اموزش آن‌ها هزاران ساعت طول خواهد کشید.

به همین منظور این دوره‌ها بگونه ای طراحی شده است تا شرکت کنندگان در این دوره بعد از اتمام دوره قادر به انجام انواع پروژه‌های سنجش از دوری باشند.

سرفصل‌ها و عناوین دوره آموزش سنجش از دور کاربردی (سطح مقدماتی و متوسط) در ادامه ارائه شده است و برای مشاهده سرفصل‌ها و عناوین دوره آموزش کاربردی سنجش از دور تخصصی (سطح پیشرفته) کلیک کنید.

سرفصل‌‌های دوره آموزش سنجش از دور کاربردی توسط گروه تخصصی GISAcademy (دوره مقدماتی و متوسط)

1- فصل اول: مقدمه‌ای بر مبانی و پیش‌نیازهای سنجش از دور و پردازش تصویر

1-1- فیزیک سنجش از دور

1-2- تشریح اجزای تصویر و متادیتا و هدر تصاویر

1-3- تشریح انواع قدرت تفکیک یا رزولیشن تصاویر و سنجنده‌ها

1-4- معرفی انواع ماهواره‌ها و سنجنده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای و کاربرد آن‌ها

1-5- معرفی نرم‌افزارهای سنجش از دور و کاربرد آن‌ها

1-6- سیستم مختصات و سیستم تصویرها

1-7- نحوه ذخیره سازی تصاویر (BSQ، BIL، BIP)

1-8- تفاوت فایل‌های رستری و برداری

1-9- انتخاب سنجنده مناسب برای هر پروژه

 

2- فصل دوم: دانلود انواع تصاویر و پروداکت‌های ماهواره‌ای مختلف

2-1- دانلود تصاویر سری لندست

2-2- دانلود انواع تصاویر و پروداکت‌های مودیس

2-3- دانلود مدل‌های رقومی زمین با رزولیشن‌های مختلف

2-4- دانلود تصاویر هایپر اسپکترال

2-5- دانلود تصاویر اسپات و سنتینل و دیگر سنجنده‌ها

2-6- دانلود داده‌های برداری

2-7- دانلود تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بسیار بالا برای پژوهش‌ها

 

3- فصل سوم پیش پردازش انواع تصاویر و داده‌ها

3-1- نحوه نمایش داده‌های مختلف و اخذ اطلاعات آماری از تصویر

3-2- معرفی و نصب ابزارها و تولباکس‌های مربوطه

3-3- تصحیحات تصاویر

3-4- تولید تصاویر ارتوفتو یا قائم ترمیم‌یافته

3-5- موزاییک سازی انواع تصاویر

3-6- تولید ماسک منطقه

3-7- برش منطقه و آماده سازی تصاویر

 

4- فصل چهارم: تولید فضای ویژگی

4-1- معرفی و مفهوم ویژگی

4-2- انواع ویژگی‌ها

4-3- تشکیل فضای ویژگی

 

5- فصل پنجم: طبقه بندی تصاویر

5-1- معنا و مفهوم طبقه‌بندی

5-2- انتخاب داده‌های آموزشی مناسب

5-3- انجام طبقه بندی با انواع الگوریتم‌های طبقه‌بندی

5-4- قطعه‌بندی

5-5- پس پردازش نتایج طبقه‌بندی

5-6- ماتریس خطا و ارزیابی دقت و صحت‌سنجی

5-7- کشف تغییرات

5-8- اطلاعات آماری در خصوص کشف تغییرات

 

6- فصل ششم تولید انواع تصاویر و نقشه‌ها

6-1- نقشه‌های شیب، جهت شیب منطقه

6-2- برآورد رطوبت ویژه منطقه

6-3- برآورد رطوبت نسبی منطقه

6-4- محاسبه دمای سطح زمین

6-5- محاسبه دمای هوا

 

7- فصل هفتم: تلفیق تصاویر

7-1- تعریف فیوژن، هدف از فیوژن، ملزومات فیوژن و …

7-2- تلفیق تصاویر هم‌نوع

7-3- تلفیق به روش‌های مختلف

 مشاهده سرفصل‌ها و عناوین دوره آموزش کاربردی سنجش از دور تخصصی (سطح پیشرفته)  

سوالات متداول

1- از چه ابزارهایی در این دوره استفاده خواهد شد؟

ابزارهایی که برای استفاده در این دوره جامع در قسمت‌های مختلف در نظر گرفته شده هست شامل موارد زیر هست.

 

2-آیا جلسات آموزشی ضبط خواهد گردد؟

بله جلسات آموزشی ضبط خواهد گردد و در اختیار دانشجو قرار خواهد گرفت. مشاهده دوباره فیلم ضبط شده می‌تواند باعث افزایش کارایی و یادگیری هرچه بیشتر دانشجو گردد.

 

3- چه فایل‌هایی در اختیار شرکت کننده قرار خواهد گرفت؟

 

4- آیا برای شرکت در دوره جامع و کاربردی سنجش از دور نیاز هست دانشجوی RS باشیم؟

سرفصل‌های ارائه شده در این دوره جامع، برای افراد و دانشجویی که هیچ پیش زمینه‌ای در خصوص سنجش از دور ندارد ارائه شده است و دانشجویان و فارغ التحصیلان دیگر رشته‌ها نیز بدون پیش‌نیاز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

البته برای عملکرد بهتر، نیاز هست قبل از شروع دوره، سطح دانشجو تعیین شود و در صورتی که مدرس تشخیص دهد دانشجو به برخی از مطالب این سرفصل تسلط کافی دارد با رضایت دانشجو می‌توان از تدریس آن قسمت‌ها صرفنظر کرد و بر روی مطالب دیگر تمرکز یافت.

 

5- آموزش‌ها به چه صورت انجام خواهد گرفت؟

آموزش بصورت انلاین و همراه با مثال‌ها و تمرینات عملی خواهد بود و دقایقی از ابتدای هر جلسه را می‌توان به رفع اشکال و بررسی پاسخ تمرینات جلسه قبل اختصاص داد.

 

6-آموزش‌ها به صورت خصوصی یا گروهی خواهد بود؟

آموزش‌ها هم ‌می‌تواند بصورت خصوصی و هم بصورت گروهی (چندنفر) انجام گیرد. در صورت افزایش نفرات، تخفیفی بصورت جدول زیر برای هر نفر اعمال خواهد شد.

تعداد نفرات

مقدار درصد تخفیف برای هر نفر

2

10%

3

15%

4

20%

5

25%

6

30%

در آموزش گروهی، زمان تشرح و توضیح عملی مطالب بین همه یکسان خواهد بود اما تایم پرسش و پاسخ برای هر نفر جداگانه (25 درصد از کل زمان جلسه) خواهد بود و هم‌چنین در آموزش گروهی، افراد می‌توانند از پاسخ سوالات دیگر اعضای شرکت کننده نیز بهره بگیرند یا اینکه فقط در تایم خود حاضر شوند و سوالات خودشان را بپرسند.

 

7-دوره آموزش جامع و کاربردی سنجش از دور نیاز به چند ساعت آموزش دارد؟

آموزش بر اساس سرفصل‌های فوق بطور متوسط 20 ساعت زمان نیاز دارد که می‌توان آن را در 10 جلسه دو ساعته یا 13/5 جلسه یک و نیم‌ساعته یا 20 جلسه یکساعته آموزش داد. مطالب بطور کامل و جامع در جلسات آموزشی پوشش داده خواهد شد.

 

8-هزینه شرکت در آموزش چقدر هست؟

برای مشاهده مبلغ سرمایه گذاری بر روی این دوره و اطلاعات بیشتر به صفحه محصول مراجعه کنید. برای رفتن به صفحه محصول بر روی دکمه شرکت در دوره آموزش جامع و کاربردی سنجش از دور (مقدماتی و متوسط) در ادامه کلیک کنید.

 

9-نحوه پرداخت هزینه به چه صورت هست؟

پرداخت هزینه بصورت آنلاین خواهد بود. برای شرکت در دوره جامع آموزش کاربردی سنجش از دور به انتهای همین صفحه مراجعه کنید.

 

10-جلسات آموزشی به چه صورت تنطیم می‌گردد؟

جلسات آموزشی بصورت توافقی بین مدرس و دانشجو تنظیم خواهد شد بعنوان مثال هر چند روز یکبار می‌توان یک جلسه آموزشی برگزار کرد یا اینکه بصورت فشرده هر روز چند جلسه برگزار کرد. کارایی آموزش فشرده همیشه کمتر از کارایی آموزش مداوم و پیوسته هست.

 

 شرکت در دوره آموزش جامع و کاربردی سنجش از دور (مقدماتی و متوسط)  

 مشاهده سرفصل‌ها و عناوین دوره آموزش کاربردی سنجش از دور تخصصی (سطح پیشرفته)  

لطفا سوالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را در کامنت با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

دوره آموزش سنجش از دور، دوره آموزش سنجش از دور کاربردی، دوره آموزش کاربردی سنجش از دور، دوره جامع آموزش سنجش از دور، دوره آموزش جامع سنجش از دور، دوره جامع آموزش سنجش از دور کاربردی، دوره جامع آموزش تخصصی سنجش از دور، دوره جامع آموزش سنجش از دور تخصصی، دوره جامع آموزش پیشرفته سنجش از دور، دوره جامع آموزش سنجش از دور پیشرفته، دوره آموزش جامع و کاربردی سنجش از دور، دوره آموزش جامع و تخصصی سنجش از دور، دوره آموزش جامع و پیشرفته سنجش از دور، دوره آموزش سنجش از دور پیشرفته، دوره آموزش پیشرفته سنجش از دور

دوره آموزش جامع تخصصی و کاربردی سنجش از دور، دوره ی آموزش کاربردی سنجش از دور تخصصی، پک آموزش سنجش از دور، پک آموزش جامع سنجش از دور، پکیج آموزش سنجش از دور، پکیج آموزش جامع سنجش از دور، سایت سنجش از دور، مبانی سنجش از دور، آموزش رایگان سنجش از دور، نرم افزار سنجش از دور، آموزش جامع نرم افزار ENVI، دوره آموزش ENVI، دوره آموزشی GIS، پک آموزش GIS، سنجش از راه دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی، آموزش جامع ARCGIS

دوره آموزش RS، دوره آموزش RS کاربردی، دوره آموزش کاربردی RS، دوره جامع آموزش RS، دوره آموزش جامع RS، دوره جامع آموزش RS کاربردی، دوره جامع آموزش تخصصی RS، دوره جامع آموزش RS تخصصی، دوره جامع آموزش پیشرفته RS، دوره جامع آموزش RS پیشرفته، دوره آموزش جامع و کاربردی RS، دوره آموزش جامع و تخصصی RS، دوره آموزش جامع و پیشرفته RS، دوره آموزشRS  پیشرفته، دوره آموزش پیشرفته RS، دوره آموزش جامع تخصصی و کاربردی RS، دوره ی آموزش کاربردی RS تخصصی، پک آموزش RS، پک آموزش جامع RS، پکیج آموزش RS، پکیج آموزش جامع RS

دوره آموزش Remote Sensing، دوره آموزش Remote Sensing کاربردی، دوره آموزش کاربردی Remote Sensing، دوره جامع آموزش Remote Sensing، دوره آموزش جامع Remote Sensing، دوره جامع آموزش Remote Sensing کاربردی، دوره جامع آموزش تخصصی Remote Sensing، دوره جامع آموزش Remote Sensing تخصصی، دوره جامع آموزش پیشرفته Remote Sensing، دوره جامع آموزش Remote Sensing پیشرفته

دوره آموزش جامع و کاربردی Remote Sensing، دوره آموزش جامع و تخصصی Remote Sensing، دوره آموزش جامع و پیشرفته Remote Sensing، دوره آموزشRemote Sensing  پیشرفته، دوره آموزش پیشرفته Remote Sensing، دوره آموزش جامع تخصصی و کاربردی Remote Sensing، دوره ی آموزش کاربردی Remote Sensing تخصصی، پک آموزش Remote Sensing، پک آموزش جامع Remote Sensing، پکیج آموزش Remote Sensing، پکیج آموزش جامع Remote Sensing