GISکاربردهای GIS

جی آی اس به مشاورین املاک چه کمکی می‌کند؟

مهمترین کار مشاورین املاک شناسایی و سرمایه گذاری و معرفی املاک ارزشمند برای هر موضوعی مثل مسکونی یا اداری یا تجاری است.

پاسخ سوالات مشاورین املاک،

مزایا و کاربرد GIS برای مشاورین املاک چیست؟

جی آی اس به مشاورین املاک چه کمکی می‌کند؟

مزایای جی آی اس برای مشاور املاک چیست؟

حالا اینجا سوال پیش می آید که یک مشاور املاک به مشتریان زیر چگونه میتواند کمک کند؟

مشتری 1: این مشتری میخواهد خانه ای تهیه کند که مشخصات زیر را داشته باشد

  • به محل کارش دسترسی در 30 دقیقه داشته باشد
  • در فاصله پیاده از خانه اش در کمتر از 5 دقیقه به یک مرکز خرید، یک میوه فروشی بزرگ، یک پارک بزرگ، یک ایستگاه اتوبوس دسترسی داشته باشد
  • حداکثر 10 دقیقه به صورت پیاده با ایستگاه مترو فاصله داشته باشد
  • از اتوبان و خیابان بزرگ فاصله 50 متری داشته باشد که صدای خودروها به خانه نیاید
  • خارج از طرح ترافیک شهری باشد
  • در نزدیکی خانه اش نانوایی، مدرسه، سوپرمارکت و … باشد
  • مبلغ خانه بین n تومان تا m تومان باشد
  • در محدوده خاصی از شهر باشد
  • مساحت 200 تا 300 متر مربع داشته باشد
  • و …

مشتری 2: این مشتری میخواهد یک ملک برای افتتاح شعبه جدید کسب و کار خودش از نوع X را باز کند و مشخصات زیر را برای ملک مد نظرش دارد

  • بهترین گزینه از نظر نزدیکی به مراکز آموزشی و مدارس و دانشگاهها باشد تا مراجعه کنندگانش زیاد باشد
  • بهترین گزینه از نظر دسترسی و نزدیکی به یک پارکینگ و پمب بنزین باشد
  • به مراکز خرید بزرگ نزدیکترین حالت را داشته باشد
  • در محدوده ای باشد که بلوکهای ساختمانی بیشترین تراکم جمعیت محصل و شاغل را دارند
  • مساحت ملک بین 100 تا 150 متر مربع باشد
  • از کسب و کارهای رقیب خود فاصله بیشتری داشته باشد
  • از شعب خود فاصله داشته باشد به طوری که با ترکیب شعب قبلی بهترین نوع سرویس دهی و پوشش مناطق شهری را داشته باشد
  • و …

خب با این نوع مشتری ها، مشاورین املاک در روز چند نفر را میتوانند به صورت بهینه پاسخ دهند و البته پاسخی کارشناسانه و سیستمی، نه از روی تجربیات خود؟؟!!

پاسخ این سوال مشخص است.

حال GIS چه کمکی به مشاورین املاک میکند؟؟

سیستم اطلاعات مکانی یا GIS با استفاده از تمام اطلاعات مکانی که از کل شهر و مراکز مهم آن بهمراه داده های جمعیت شناسی و اقتصادی و … دارد، کمک میکند تا با اجرای تحلیلی سیستمی، پاسخ هر دو مشتری 1و 2 در کمترین زمان بر روی نقشه رنگی چاپ شود.

طوری که با نگاه به نقشه بهترین مکانها با رنگ خاصی مشخص شده و امتیازدهی و ارزش گذاری شده اند.

این نوع نقشه ها برای شرکتهای بزرگ و موسسات و سازمانها، بسیار مورد نیاز است تا بهترین بازار کار را بر اساس پتانسیل مکانی بر روی نقشه به صورت سیستمی پیدا کنند.

به این نوع بازاریابی و تحلیل مکانی در کسب و کارها، بازاریابی مکانی یا ژئومارکتینگ گفته میشود.

تیم جی آی اس آکادمی با 10 سال سابقه فعال در زمینه GIS و آموزش GIS این خدمات را با کاملترین داده های جمع آوری شده از شهر تهران و شهرهای دیگر به سازمانها و شرکتها ارائه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا